Troværdig omtale er god omtale

Omtale, omtale, omtale – vi kan ikke få nok omtale. Og det er ikke ligegyldigt, hvilken omtale vi får. Du kan bruge en masse penge på annoncer og reklamevideoer. Men det er tydeligt for modtageren, at det er virksomheden selv, som fortæller, hvor god den er. Hvis du derimod skriver en pressemeddelelse eller en artikel til fx et fagblad, så virker omtalen straks mere troværdig for modtageren.

Skriv som en journalist – det lønner sig

Når vi skriver en pressemeddelelse eller en artikel, skal vi skrive, som journalisten ville skrive det. For så er der større chance for, at vores historie ender i medierne. På den måde gør vi nemlig journalistens arbejde nemmere, fordi han eller hun bare kan kopiere historien ind uden at skulle gøre for meget ved den.

Hvis du synes, det lyder svært at skrive som en journalist, så kan jeg hjælpe dig. Hvis du har brug for hjælp til at sende pressemeddelelsen til medierne, tilbyder jeg også det. Prisen for en pressemeddelelse starter fra kr. 2.500 ekskl. moms.

Sørg for at få omtale i de medier, din målgruppe læser

Lige præcis fagblade eller andre medier, som specifikt har din målgruppe som læsere, er guld værd for dig at få omtale i. Det gælder selvfølgelig om at bruge ressourcerne der, hvor de giver mest mulig værdi. Hvis du fx har tandlæger som din målgruppe, så er der en væsentlig større chance for, at du får en kunde ud af en omtale i Tandlægeforeningens Tandlægebladet end af en omtale i den lokale ugeavis. Så hvis der eksisterer et blad eller et magasin for din målgruppe, så er det om at komme i kontakt med redaktionen.

De fleste aviser og blade vil gerne tage imod godt og relevant indhold. Nogle gange kan man på forhånd lave en aftale med et blad om, at man leverer en artikel til dem. Det er en fordel for alle: Du sparer redaktionen tid og arbejde, og du bestemmer selv, hvad du gerne vil fortælle læseren gennem artiklen.

Lad os få skrevet en god og relevant historie om din virksomhed. Ring på tlf. 51 91 98 87 eller skriv til This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.